Heeft u als werkgever een nieuwe werknemer in dienst genomen? Dan bent u wettelijk verplicht een aantal gegevens bij hem op te vragen die nodig zijn voor het inhouden van de loonheffingen. De werknemer moet onder andere een loonbelastingverklaring invullen. Wat is het, waar heb je de loonbelastingverklaring voor nodig en hoe vraag je deze […]
Heeft u personeel in dienst? Of bent u van plan om personeel aan te nemen? Dan bent u als werkgever verplicht om loonheffingen in te houden op het loon van uw werknemers. Namens de werknemer betaalt u de belasting aan de fiscus. In dit artikel leggen we uit wat loonbelasting is. Wilt u weten welke […]
De Brexit is een feit. Het Verenigd Koninkrijk heeft de Europese Unie (EU) per 1 februari verlaten. Het akkoord geldt sinds 1 januari 2021 en heeft gevolgen voor de vergunning, de toepassing van de loonbelasting, de volksverzekeringen en de werknemersverzekeringen voor werknemers uit het VK. Lees in deze blog over belangrijke wijzigingen voor ondernemers. Britten […]
Als u personeel in dienst heeft, moet u een loonadministratie bijhouden. Zo heeft de Belastingdienst inzicht in de gegevens over de medewerkers en loonbetalingen. Als u de loonadministratie goed bijhoudt, kan de Belastingdienst zien hoeveel loonheffing en sociale premies u moet afdragen. Ook voor uw werknemers is het vanzelfsprekend belangrijk dat u de loonadministratie bijhoudt. […]